Unfinished Country: New Video from China
发起人:Art register  回复数:3   浏览数:3169   最后更新:2014/09/10 09:41:39 by guest
[楼主] Art register 2012-12-07 19:27:43

Perspectives 180 - Unfinished Country: New Video from China

On View: November 2, 2012 – February 17, 2013

Opening Reception: Thursday, November 1, 2012 | 6:30-9PM



Since the introduction of market-based economic reforms in 1978, China has become the world's fastest growing economy. Parallel to this economic growth has been the unprecedented production of art. While the majority of contemporary art practices have centered upon the traditional genres of painting and sculpture, the expansion of work in video and new media has been rapidly evolving.

The Contemporary Arts Museum Houston (CAMH) exhibition Perspectives 180 – Unfinished Country: New Video from China presents a cross-section of work by a new generation of artists from China working in video and video installation. Featured artists are Chen QiulinChen ZhouHu XiaoyuanHuang RanJin ShanLi MingLi RanLu YangMa QiushaSun Xun, and Yan Xing.

A separate but integral component of the exhibition is a selection of cinematic shorts that will screen at Asia Society Texas Center. The two-part screening features work from artists Cheng RanChen XiaoyunWang QingsongYang FudongYu YingZhai Chenglei, and Zhang Ding, among others.

 

Since the introduction of market-based economic reforms in 1978, China has become the world's fastest growing economy. Parallel to this economic growth has been the unprecedented production of art. While the majority of contemporary art practices have centered upon the traditional genres of painting and sculpture, the expansion of work in video and new media has been rapidly evolving. Perspectives 180- Unfinished Country:New Video from China presents a cross-section of work by a new generation of artists from China working in video and video installation. A separate program of cinematic work by emerging artists will also accompany the exhibition. 

Not long ago works in new media were unavailable and, depending on content, even illegal in China. But now the medium is at the forefront of a new generation of young artists. Formerly a curator at the Hammer Museum in Los Angeles, Elaine moved to China to experience first-hand the country’s rapidly evolving culture and its impact upon the production of contemporary art. What he has chronicled, first in an exhibition and later in a blog for the Hammer, is work by a new generation of artists emerging from China who are increasingly inventive, thoughtful, and masterful in their use of the medium.

Unfinished Country: New Video from China is presented in two parts. On view at CAMH is work by eleven young emerging artists from China ranging from projections to sculpture and installations. Featured artists are Chen Qiulin, Chen Zhou, Hu Xiaoyuan, Huang Ran, Jin Shan, Li Ming, Li Ran, Lu Yang, Ma Qiusha, Sun Xun, and Yan Xing.

A separate but integral component of the exhibition is a selection of cinematic shorts that will screen at Asia Society Texas Center. The two-part screening features work from artists Cheng Ran, Chen Xiaoyun, Wang Qingsong, Yang Fudong, Yu Ying, Zhai Chenglei, and Zhang Ding, among others. The screenings are on Sunday, December 2 and Sunday, January 6, both at 5PM.

“The title Unfinished Country comes from a video of the same name by Yu Ying, a recent graduate of the Central Academy of Fine Arts in Beijing. His video is based on an unfinished painting from the Cultural Revolution era in China. I borrowed his title intending it to portray contemporary China in a broader sense—the country is in transition in every respect. Unfinished Country provides us a small window through which to view what is going on in the minds and lives of these artists and to look at the ancient country of China as it rises to a new position in the twenty-first century,” says Elaine.

ABOUT THE GUEST CURATOR
James Elaine is an independent curator who has lived and worked in China since 2008. Formerly, he was curator at the Hammer Museum in Los Angeles and the Drawing Center in New York. For over 20 years, he has focused on the work of emerging artists. His most recent curatorial projects include Antony (2012) at the Hammer Museum and In a Perfect World…. (2011) at Meulensteen Gallery, New York, which featured painting, sculpture, video, and installation work from China. Elaine has written and lectured extensively on contemporary art from Asia and is a faculty member for Art International Residency Projects in Beijing. In 2008, he was the recipient of the prestigious Ordway Prize.

PUBLICATION
Unfinished Country: New Video from Chinais accompanied by an illustrated, small-format Perspectives publication that includes an introduction by the exhibition’s curator James Elaine, as well an essay by Su Wei, an independent art critic and curator based in Beijing. Su Wei received his Ph.D. degree from Chinese Academy of Social Sciences in German studies and is a contributor to Independent Criticism and LEAP. He was a co-curator of Little Movements: Self-Practice in Contemporary Art presented at OCT Contemporary Art Terminal (OCAT), Shenzhen, China (2011) as well as the 7th Shenzhen Sculpture Biennale Accidental Message: Art is Not a System, Not a World at OCAT (2012). The twenty-one-page catalogue contains checklist of works in the exhibition as well as information on the project’s cinematic section, and short biographies about each artist.

Click here to read the catalogue. To purchase the catalogue, contact the Museum Shop at spruden@camh.org.

ABOUT ASIA SOCIETY TEXAS CENTER
Asia Society Texas Center is part of a leading global educational organization dedicated to promoting mutual understanding and strengthening partnerships among peoples, leaders, and institutions of Asia and the United States in a global context. Across the fields of arts, business, culture, education, and policy, Asia Society Texas Center provides insight, generates ideas, and promotes collaboration to connect Americans and Asians for a shared future.

Program 1:

Yu Ying
Unfinished Country, 2012
5:47 minutes

Huang Ran
Blithe Tragedy, 2010
14:52 minutes

Lu Yang
Reanimation! Zombie Frog Underwater Ballet!, 2011
6:06 minutes

Chen Qiulin
River, River, 2005
16:00 minutes

Cheng Ran
Anonymity, or Imitation and Imagining of Man Ray’s Tears (1930–32), 2010
11:33 minutes

Sun Xun
Beyond-ism, 2010
8:08 minutes

Zhang Ding
Great Era, 2007
14:00 minutes

Wang Qingsong
1 2 3 4 5 6 Chops, 2008
4:00 minutes

Chen Qiulin
Ellisis, 2001
25:00 minutes

Chen Xiaoyun
Love You Big Boss, 2008
3:59 minutes

Sun Xun
21G, 2010
27:00 minutes

ZhaiChenglei
Half Underground, 2012
18:34 minutes

Yang Fudong
Liu Lan, 2003
14:00 minutes

 

[沙发:1楼] Art register 2012-12-30 12:45:41

 

 

[板凳:2楼] guest 2014-09-10 00:10:04
国家进行时这个展览有无中文资料?
[地板:3楼] guest 2014-09-10 09:41:39
这哪是录像展,纯粹是表演纪录片吗!跟录像艺术没一毛关系。
返回页首